23 Ekim 2015 Cuma

Kuralsız (Insurgent) | Film Tanıtım & İnceleme



Film Adı: Kuralsız
Orjinal Adı: Insurgent
Tür: Bilimkurgu, Aksiyon
Yapım Yılı: 2015




Futüristik bir distopyada geçen öyküde, beş farklı fraksiyona bölünen bir toplumun tüm yaşantısının bu hiyerarşik yapı üzerine inşa edildiğini ve belli bir yaşa gelen gençlerin kendileri için biçilen sınıflardan birine dahil edilerek eğitilmelerini izlemiştik. Bu hiyerarşik yapılanma içerisinde kendine has bir kategoriye sahip olan Tris ise, öykünün finalinde hem çevresindeki insanları hem de işleyen bu düzeni değiştirecek güce sahip olduğunu keşfetmişti.
Veronica Roth'un öyküsünden beyaz perdeye aktarılan serinin devam filminde ise; Tris'in kişisel tercihinin sonucunda bir devrim hareketi başlatırken, yayılan bu isyanın hiyerarşik yapıyı yavaş yavaş çözerek, var olan düzenin değişmesine tanık olacağız! Mücadeleye kaldığı yerden devam edecek olan Tris'in yolculuğunun bu ikinci ayağını perdeye taşıyacak isim ise, yönetmen Robert Schwentke olacak.


Kitabı okumadan hayatta izlemem dedim ama fırsatını bulur bulmaz kendimi izlemekten alıkoyamadım gerçekten. En son bizimkiler bir şekilde kaçmayı başarmışlardı. Bu durumda en güvenilir yerin Dostluk olduğunu düşünüp bir süre orada kalmaya karar veriyorlar. Ama amaçları diğer Cesurluk üyelerini yani arkadaşlarını bulmak olduğunu unutmuyorlar. Tris düşüncelere dalıp güzelim saçlarını kesiyor... Evet fragmanda gördüğümüz kısacık saçlı haline geçiş yapıyor. Kısa süre sonra arandıkları ortaya çıkıyor ve bir baskınla oradan da ayrılmak zorunda kalıyorlar. Her zamanki Peter yine onları satıyor ve yolları ayrılıyor. Yolda karşılaşacakları kişiler Dört'ün bir sır sakladığını ortaya çıkaracak diyerek sizleri biraz heyecanlandırmak istiyorum :D 

Bu filmde de deneyler her zamanki gibi savaştan daha güzeldi benim için. Nedense silahlarla savaşmaları değil de deneylerde yaşadıkları daha çok hoşuma gidiyor benim. Tris kendi kendini suçlamaya devam ederken bir yandan da gerçeklerle yüzleşmek zorunda kalıyor. Caleb'dan aldığı darbeyle artık sadece yanında Dört kalıyor. Gerçekten ailesini kaybetmesi onun için kötü bir durumken Caleb'in düşünceleri onu bir kez daha sarsıyor. Bahsettiğim deneyde ise olacakları sıkı takipçi olanlar anlayacaklardır ama deney sırasında oynanan oyun gerçekten güzel düşünülmüş. 


Kitaba göre yorum yapmak çok isterdim ama yanıma aldığım kitaplarda malesef ona yer vermedim. Diğer serileri bitirip yeni serilere başlamayı düşünüyordum. Bu filmle beraber Uyumsuz serisine tekrar dönüş yapabilirim . İlk filmi izleyenlerin ara vermeden buna devam etmelerini tavsiye ediyorum. Film yeni umutlarla ve mutlulukla bitiyor ama bunun bir seri olduğunu unutmamanız ve üçüncü filmi beklemeniz gerekiyor. İyi seyirler...





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder